5 Ocak 2010 Salı




Üniversiteler arası sıralamalar.




Tablolar hazırlanırken, aşağıdaki 9 kriter esas alındı ve bu sıralamada her kriter için listenin en üstündeki üniversiteye 100 puan, diğerlerine de aynı oranda giderek azalan puanlar verildi.
Daha önceki sıralamalarda eski yeni üniversite ayrımı yapılmasına karşın, tıp fakülteleri olan, olmayan diye bir ayrım yapılmamış, bu da tıbbı olan üniversiteler lehine bir durum yaratmıştı. Şimdi o da dikkate alındı. İşte yeni kriterler, bilgi alınan kaynaklar ve 2 farklı kategoride üniversitelerin performans listeleri.
1) Toplam yayın sayısı (araştırma)-
YÖK (2008 yılı için yayımlandı)
2) Kişi başına düşen yayın sayısı (araştırma)-YÖK (2008 yılı için yayımlandı)
3) 2000-2008 arasında çıkan yayınlara 2008’de yapılmış toplam atıf sayısı (araştırma)-ISI
4) 2000-2008 arasında çıkan yayınlara 2008’de yapılmış kişi başına düşen atıf sayısı (araştırma)-ISI ve YÖK
5) 2000-2008 arası yapılan toplam yayın konferans ve atıf sayısı (araştırma) 
Google Scholar (GS)
6) 2000-2008 arasında öğretim üyesi başına düşen yayın, tebliğ ve atıf sayısı (araştırma)-GS ve YÖK
7) Toplam doktora öğrencisi sayısı (eğitim-araştırma)-
ÖSYM
8) Doktora öğrencilerinin toplam öğrenciye oranı (eğitim-araştırma)-ÖSYM
9) Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı (eğitim)-YÖK ve ÖSYM

Hiç yorum yok: